Fern blad

INBJUDAN
.pdf
Download PDF • 70KB

Workshop “Touch work for SOMA Embodiment®” – to touch and be touched through touch and movement with Claudia Studer. Will be held in English.

Workshopen syftar till att introducera SOMA Emobodiment® - en beröring och rörelsemetod som kan användas i en terapimiljö till förmån för olika typer av klienter. (Kursen kan accepteras som en introduktion till SOMA Embodiment utbildningen®).

SOMA Embodiment® är en metod som utvecklats av Sonia Gomes. Metoden gör det möjligt för terapeuter att följa med klienter på deras resa från trauma och fixeringar tillbaka till rörelse och livskraft, genom en variation av olika typer av beröring.

Claudia har assisterat Sonia Gomes internationellt i nästan tio år och har undervisat i SOMA Embodiment® i Schweiz och Belgien, samt planerar kurser i Tyskland, Nederländerna, Danmark och Polen. I över 30 år har Claudia Studer jobbat med barn, vuxna och familjer i sin praktik i Schweiz. Hon arbetar med en kombination av metoder, inklusive Somatic Experiencing®, SOMA Embodiment®, Kinesiology, Neurofeedback och HANDLE®.

Kinesiologi och neurofeedback har lagt grunden till Claudias stora intresse för den mänskliga hjärnan, nervsystemet och kroppens uttryck.

Claudia är en lysande lärare som med nyfikenhet och vänlighet skapar en trygg och stödjande miljö för deltagare att lära, växa och utforska tillsammans.

Datum & Tid:

12-14 november 2021 Fredag: 08.30-18.00 Lördag: 10.00-18.00 Söndag: 10.00-15.00

Plats: Storängssalen, Nacka

Vägbeskrivning:

Se hemsida www.storangssalen.se

Sista anmälningsdag: 28 oktober 2021.

Anmälan:

Anmälan sker till info@seforeningen.se Anmälan är bindande.

Kursavgift:

Betalas senast 29 oktober 2021.

Medlemspriserna gäller också för medlemmar i andra SE-föreningar

2500 kr för medlemmar

3000 kr för intermediate 2 (inkluderar medlemskap i SE-föreningen)

3500 kr för icke-medlemmar, (inkluderar medlemskap i SE-föreningen)

Kursavgiften betalas till

SE-föreningens konto: 194-1095

Danske Bank

Betalning från utlandet: IBAN SE31

1200 0000 0123 5032 5555 BIC/SWIFT: DABASESX

Alla kommer att få göra ett Covidtest på plats innan kursstart. Alternativt uppvisa ett negativt Covidtest taget inom 24 timmar före kursstart.

SE- kollegor i Sverige, Danmark och Norge!

Håll utkik!!

Nu kan SE- föreningen äntligen, (och förhoppningsvis), erbjuda en workshop

12-14 november med Claudia Studer till kraftigt subventionerat pris.

Claudia är Sonia Gomes " förlängda arm" i Europa och handledare i SOMA som är en utveckling av SE med fokus på Touch.

Sonja visade i sin doktorsavhandling att SE med Touch har längre och bättre effekt än KBT eller endast SE, samt kan även vara en bra metod när klienten har mycket tidiga trauman.

Inbjudan till workshopen kommer om 2-3 veckor men kryssa dagarna redan nu.

All undervisning sker på engelska.

Vår workshop kommer att arrangeras med stort fokus på smittskydd. Vidare information om detta kommer i inbjudan.

Safe & Sound Protocol - LEARNING TO FEEL SAFE - YouTube

Learn how the Safe & Sound Protocol (SSP) can help reduce stress behaviors by teaching our nervous system to feel safe.

The SSP can decrease…

• Anxiety

• Irritability

• Emotional outbursts

• Feelings of overwhelm

• Depression

Trauma therapists Robbyn Peters Bennett and Amy Bryant discuss with Dr. Stephen Porges how the SSP supports both children and adults to:

• feel better

• feel more tolerant, and

• find more enjoyment and deeper connection with others

Stephen Porges, PhD developed the SSP based upon 45 years of research on the nervous system and pioneered the POLYVAGAL theory, a concept of the nervous system that explains the driving influence of our physiological state on our behavior and our emotions. He discusses how the SSP can be administered with a sensitivity for individuals who have suffered from varying degrees of trauma, as well as those who struggle with sensory sensitivities, or may be neurodivergent.