top of page

Vi har känt en längtan efter att delta i en svenskspråkig gemenskap kring SE. Kanske kan vi fungera som SE-föreningens fikarum? En plats där vi får lära känna varandra, veta mer om kompetenser, intressen och passioner? En plats där vi bygger en kollegial gemenskap som får SE att lyfta och ta Sverige med storm? En plattform där oväntade samarbeten och förverkligande av idéer kan uppstå? Nu bjuder vi in andra SEP och studenter att utforska och samskapa hur en sådan gemenskap skulle kunna se ut. Vår första träff kommer att äga rum 25 oktober 14-16, över ett videomöte där vi alla presenterar oss och vad vi ser fram emot med denna gemenskap.

Vi möts i cirkel för att alla röster ska höras. Alla behöver inte vilja vara med på allt, så länge minst två personer är intresserade av att förverkliga en idé kan vi börja samskapa den. Med förhoppning om en träff vi trivs under och lämnar med ett väckt socialt engagemangsystem, och en känsla av lätthet och påfyllnad! Sprid gärna inbjudan till andra svenskspråkiga SEP och studenter i ditt nätverk Länken till mötet är https://meet.google.com/cys-ckga-aip Det är bara att dyka upp. Varmt välkomna önskar SE Föreningen genom Sofie och Gustav i